Back Back Nieuws

December: een overkill aan Goede Doelen?

22 december 2008

Is het hypocriet of past het gewoon in de decembermaand? Het lijkt erop alsof we in de laatste maand van het jaar geen dag zonder een Goed Doel kunnen. Televisie, radio en evenementen spelen in op het gevoel van haar kijkers, luisteraars en bezoekers. Of dit nu ethisch verantwoord is of niet, het werkt! Zo blijkt in ieder geval uit alle persberichten die wij op de redactie ontvangen.

Een kleine greep uit de gebeurtenissen van het Goede Doelenland: De film Wit Licht van Marco Borsato steunt Warchild, Het Glazen Huis van 3FM moedigt iedereen aan om geld te storten voor voedselpakketten en kachels voor het Rode Kruis, Plan Nederland staat zelfs op de Miljonair Fair om t-shirts met de opdruk 'Because I'm a girl' te verkopen en in de afgelopen weken kon niemand om de Voedselbank heen! 

[afbeelding niet meer beschikbaar]   
Giel Beelen in het Glazen Huis op de Grote Markt in Breda

Toch kijk ik er met gemengde gevoelens naar… Waarom is iedereen in de decembermaand zo ontzettend gul en starten ineens alle marketingcampagnes van Goede Doelen? Het kan dan bijna geen toeval zijn dat veel rampen zich voordoen in de knusse en emotionele twaalfde maand, toch?!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!