Back Back Interview

Christine Markvoort: ‘Geen flipperkast gaat aan mij voorbij zonder er een euro in te gooien’

14 december 2011

Benieuwd naar de human interest-verhalen van branchegenoten? Zoals: waar halen zij inspiratie vandaan, wat was hun grootste blunder en welke gouden tip willen ze delen? De rubriek Event Personality geeft een kijkje in het leven van vakgenoten. Maak deze week kennis met Event Personality Christine Markvoort, Sales Manager bij Philips Stadion Eindhoven.

Wie is Christine Markvoort?
Ik werk voor PSV als Salesmanager van het Philips Stadion. Ik ben verantwoordelijk voor de exploitatie van het Philips Stadion op de dagen dat we geen thuiswedstrijd hebben. De VIP-ruimtes die tijdens wedstrijden gebruikt worden als ontvangstruimte voor de relaties en sponsors van PSV, zijn sfeervol en modern ingericht en instap klaar. Ieder vertrek heeft zijn eigen sfeer en grootte en deze ruimtes zijn zeer geschikt voor personeelsfeesten, borrels en recepties maar ook voor presentaties en andere zakelijke bijeenkomsten. En ik moet er dus voor zorgen dat dit nog meer bekendheid krijgt bij het bedrijfsleven in de regio en bij landelijke evenementenbureaus. Ik woon in het zuiden van Eindhoven en ik heb 3 kinderen.

Kort bedrijfsprofiel:
Het Philips Stadion is bekend als de thuishaven van PSV. Maar bijna elke dag kan het bedrijfsleven terecht in deze bruisende voetbaltempel voor conference & banqueting: meetings, congressen, productpresentaties of sportieve arrangementen. Ook voor particulieren zijn de mogelijkheden ogenschijnlijk eindeloos en indien gewenst op maat. Gelegen in het hart van Eindhoven, op loopafstand van het Centraal Station en met voldoende parkeergelegenheid, is het Philips Stadion dé bereikbare locatie voor een geslaagd evenement.

Mijn motto:
Gewoon doen!

Het mooiste evenement dat ik georganiseerd heb: 
Om een groot feest in het stadion te kunnen realiseren voor 2.000 personen die naar een hoofdact moesten kunnen kijken, had ik maar één mogelijkheid: een tent op het veld van PSV. Het was niet alleen een uitdaging om binnen het budget van de opdrachtgever te blijven, maar ook om de directie ervan te overtuigen dat het een goed idee was… De tent is er gekomen en was 3 weken lang iedere dag verhuurd!

Hoe ik de toekomst van de evenementenbranche zie:
De komende jaren zal de recessie aanhouden dus budgetten blijven onder druk staan. Samenwerking wordt dan ook steeds belangrijker maar ook inventiviteit en (zoals we dat in Eindhoven zeggen) ‘veul veur weinig’

Ben ik geworden wat ik had willen zijn?
Ik heb daar van te voren niet zo over nagedacht en mijn carrière ook niet bewust gepland. Maar wat ik nu doe vind ik wel geweldig!

Waar ik mijn inspiratie vandaan haal?
Soms zoek ik de inspiratie op door bijvoorbeeld een beurs te bezoeken, maar meestal zijn het gesprekken met mensen die mij inspireren.

Mijn droom:
Ach die heb ik zoveel maar sommige dromen houd ik lekker voor mezelf haha!

Ik bewonder uit de evenementenbranche:
Bylei! Een evenementenbureau dat prachtige dingen neerzet, altijd vernieuwend is en waarbij ieder detail klopt. De eigenaren zijn een eeneiige tweeling dat maakt het net weer even specialer.

Mijn gouden tip die ik altijd toepas in mijn vak/tijdens evenementen:
Luister ook naar de op het eerste gezicht onbelangrijke dingen die een opdrachtgever noemt. Als iemand zegt dat ze bijvoorbeeld ooit kandij heeft gezien op een koffiebuffet, en dat zo lekker vond, zorg dan dat het er staat. Deze persoon vond het blijkbaar belangrijk genoeg om het te onthouden en te vertellen.

Deze (publieks)evenementen staan steevast in mijn agenda:
Ja, dat is makkelijk: Groots met een zachte G (de concerten van Guus Meeuwis)

Mijn grootste hobby:
Koken. Met een fulltime baan en 3 kinderen is daar helaas niet vaak tijd voor, maar ik vind het heerlijk om een tafel vol mensen te hebben en de hele avond lekker te eten en te drinken. De voorpret vind ik ook al leuk, het menu bedenken, boodschappen doen, een beetje rondneuzen op de markt. Heerlijk!

Favoriete boek, tijdschrift en tv-programma:
Het huis met de Geesten van Isabel Allende heb ik jaren geleden gelezen maar vind ik nog steeds prachtig. Maar meestal lees ik thrillers. Favoriete tijdschriften zijn Psychologie en Quest en een favoriet TV programma heb ik niet. Er is in ieder geval niets waar ik voor thuis zou blijven.

Favoriete vakantieland en –stad:
Ik heb 20 jaar geleden een paar jaar in Wenen (Oostenrijk) gewoond en gewerkt en nog steeds vind ik het een heerlijke stad. Groots en trots. Maar ook de dorpjes eromheen zijn fantastisch. Wat veel mensen niet weten is dat er zeer goede wijnen vandaan komen en dat je die op gezette tijden bij wijnboeren in de tuin kunt drinken.

Van deze muziek ga ik helemaal los:
Dat is helemaal afhankelijk van de omgeving, jaargetijde, plaats en gezelschap. Maar van het nummer ‘Hello’ (Martin Solveig) word ik altijd vrolijk.

De grootste blunder:
Een bezemkast ingelopen bij een opdrachtgever terwijl ik naar buiten wilde. En ja hoor, heel gedecideerd de deur al achter me dicht getrokken.

Hoe ‘social media’ ben ik?
Facebook gebruik ik echt privé, ik vind het heel erg leuk dat ik hierdoor weer contact heb gekregen met vrienden van vroeger. En het is een handige manier om in je omgeving te laten weten dat je bijvoorbeeld gaat verhuizen. LinkedIn is mijn zakelijke digitale omgeving maar is in mijn ogen al vervuild. Er wordt zoveel reclame op gegooid dat het de echt interessante discussies overspoelt. Er zijn ook mensen die je in iedere discussie terug vindt. Dat vind ik wel jammer. Ik Twitter niet maar dat heeft meer met tijd te maken.

Over 5 jaar… :
Word ik 50! Waaaaaaahhhhhh, heel snel naar de volgende vraag!

Wat niemand van mij weet/verwacht:
Dat ik geen flipperkast voorbij kan lopen zonder dat ik er een euro in gooi.

Wat ik nog graag kwijt wil aan de branche:
Mocht je nou een originele locatie zoeken waar helden hebben rondgelopen maar waar de Brabantse gastvrijheid heerst, kom dan gewoon naar het Philips Stadion. En verder… wat hebben we toch een leuk vak hè?!

De trends die ik zie voor 2012:
2012 is een even jaar met een EK voetbal en Olympisch spelen en dat zijn allemaal gunstige zaken voor de eventbranche. Anderzijds zitten we middenin de recessie dus we moeten inventief blijven met krappe budgetten.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!