Back Back Interview

Chantal Greeven: ‘Persoonlijke betrokkenheid is een bewuste keuze die ik wil blijven behouden’

16 september 2015

Wie zijn je branchegenoten? Waar halen ze hun inspiratie vandaan en wat is hun droom? Waarom hebben ze voor deze branche gekozen en hoe zien ze de toekomst ervan? In Event Personality leer je je branchegenoten pas echt kennen!

Dit keer maak je kennis met Chantal Greeven, van G-eye styling & beleving.

Wie is Chantal Greeven?
Ik ben 38 jaar en dit jaar 16 jaar werkzaam in mijn ‘eenvrouwsbedrijf’ in de evenementenbranche. Ben geboren en woonachtig in het mooie, bosrijke Zeist en ben moeder van een dochter van 7.

Wat is typisch ‘Chantal Greeven’?
Gedreven, een enthousiaste, creatieve, stille kracht met een groot verbeeldingsvermogen. Ik ben een vrouw tussen de mannen en voel me daar wel prettig bij.

Beroep en bedrijf?
Mijn bedrijf heet G-eye styling & beleving en houdt zich voornamelijk bezig met visuele communicatie door bijzondere styling en aankleding. Vanuit mijn eigen visie bedenk ik concepten op maat voor events. Dit kunnen zowel privéfeesten als bedrijfsevenementen zijn. Ik vind het belangrijk om het persoonlijke en het zakelijke aspect naar elkaar toe te trekken en dus een uitstraling met een persoonlijke touch te creëren om het doel te kunnen bereiken. Pas dan komt er een gevoel, een ziel in het evenement.

Waarom deze branche?
Na mijn opleiding reclame- en presentatietechnieken ben ik als etaleur-decorateur aan de slag gegaan. Een eigen zaak was vanaf het begin mijn doel en dat heb ik op mijn 21ste kunnen realiseren.

Mooiste evenement waaraan je hebt meegewerkt?
Het eerste event dat ik mocht stylen; een Oud & Nieuw feest van Club Risk, in de Winkel van Sinkel in Utrecht. Zo’n eerste ervaring is altijd het meest bijzonder!

Mooiste evenement dat je hebt bijgewoond?
Cirque du Soleil. Wat een visueel en waanzinnig spektakel. Alles klopt en is perfect gefinetuned.

Wat inspireert jou?
Ik raak het meest geïnspireerd door de natuur, mensen en culturen.

Waar droom je nog van?
Dat ik ooit een eigen locatie mag bewonen waar ik mijn eigen visuele wereld en concepten kan neerzetten. Dat zou ik met mensen willen delen om ze daarmee een mooie herinnering en een stukje bewustwording mee te geven. Een beleving met inhoud. Een locatie waar alles één is en waar mensen kunnen zijn wie ze echt zijn, in het moment. Een locatie waar je voor een dag, avond, weekend of langer kunt zijn en verblijven.

Hoe ziet de branche er over vijf jaar uit?
Als een gezonde professionele branche die weer terug is bij de ziel en essentie. Visie en communicatie zijn daarin belangrijk.

Stel: je mag een dag in iemands schoenen staan… Wie kies je en wat wil je die dag leren?
Dali!! Wat een enorm creatief brein en diepzinnige visie. Wat ik wil leren? Mijn diepzinnige gedachtegang nog beter te kunnen visualiseren en overbrengen.

Wat was je grootste blunder?
Dat ik een keer een enorme scheur in mijn spijkerbroek bij mijn billen heb getrokken, bij het begin van een opbouwdag, bij het uitladen van de bakwagen…

Hekel aan…
Stress op de werkvloer, negativiteit en besluiteloosheid.

Dol op…
Gelijkwaardige samenwerking, waarin mensen in hun eigen kracht staan en doen waar ze goed in zijn. Dan kun je mooie dingen maken!

Dit weet of verwacht bijna niemand van mij…
Dat ik bijna alles zelf kan en doe. Mensen verwachten soms dat ik een heel groot bedrijf heb, maar ik heb zelf de regie in handen en ben overal bij. Dat persoonlijke stuk is een bewuste keuze die ik wil blijven behouden.

Welke wijsheid wil je graag met je branchegenoten delen?
Denk niet dat je er al bent, je bent pas als je kunt zijn.
Goede voorbereiding is het halve werk.
In gelijkwaardigheid bereik je meer.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!