Brandcare lanceert nieuwe website op advies HBO stagiairesBrandcare lanceert nieuwe website op advies HBO stagiaires
Back Back Nieuws

Brandcare lanceert nieuwe website op advies HBO stagiaires

10 oktober 2019

Brandcare lanceerde deze week haar nieuwe website. Uit onderzoek van 4 HBO studenten bleek dat de boodschap die Brandcare te vertellen heeft onvoldoende bekend was bij de doelgroep van het bedrijf. Eigenaar Joep van de Voort luisterde naar de adviezen en leerde dat bescheidenheid een gevaar kan zijn bij de positionering van je bedrijfsmodel en hoe online marketing hieraan een belangrijke bijdrage aan kan leveren.

Weg met bescheidenheid

Het Roermondse evenementenbedrijf lanceerde deze week haar nieuwe website, en niet zonder reden. ‘We merkten twee jaar na onze oprichting dat we nog vaak moesten uitleggen wat we precies doen’, zegt eigenaar Joep van de Voort (38). ‘Ondanks het feit dat Brandcare sterk groeit, doe je dan iets niet helemaal goed. Daarom lieten wij een groep marketing studenten een onderzoek uitvoeren naar de corporate communicatie en identiteit van ons bedrijf’. Dat onderzoek leverde interessante informatie op. Zo bleken de kernwaarden van het bedrijf volledig aan te sluiten bij het beeld van de bestaande klanten, maar wisten diezelfde klanten onvoldoende welke producten en diensten Brandcare allemaal levert. Een ander opvallend advies van de studenten was dat het jonge bedrijf haar bescheidenheid van zich af moest gooien. ‘Onze resultaten en de meerwaarde voor de klanten moeten voor zichzelf spreken’, zegt Joep van de Voort.

'Als je jezelf wilt verkopen ontkom je er echter niet aan om de spotlights op jezelf te richten, anders wordt je niet gezien. Voorheen hanteerden we de slogan ‘Opvallend, onopvallend’, maar door onzelf niet in het licht te zetten bleven we onzichtbaar. We hebben er daarom voor gekozen ons eigen verhaal nog beter onder woorden te brengen en uit te leggen wat we doen. Als iemand mij nu vraagt, ‘wat doen jullie?’ Antwoord ik steevast, ‘we maken evenementen mooier’, meestal zijn we dan vertrokken voor een interessant gesprek.'

Online strategie

Naast het informeren van het eigen netwerk zet Van de Voort in op de online marketing. ‘Ons eigen netwerk is goed en groot, maar er zijn altijd nog meer mensen buiten dat netwerk, die willen wij ook graag helpen. Daarom hebben we veel energie gestoken in onze online strategie en dat zullen we ook blijven doen. Deze website speelt een hierin belangrijke rol, dat is de plek waar alles samen komt’.

Op de website positioneert Brandcare zich duidelijk als servicebureau voor professionele evenementen, waarbij de nadruk wordt gelegd op de meerweerde en de manier waarop het bedrijf evenementen mooier maakt. De website laat geeft een duidelijk beeld van de dienstverlening en projecten. Het wordt bezoekers makkelijk gemaakt om een vraag te stellen met de ingebouwde WhatsApp functie. Brandcare maakt van service een speerpunt.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!