Back Back Nieuws

Aventiq schakelt snel voor de internationale Vion Pork Strategy Meeting in Düsseldorf

29 april 2015
Advies en ondersteuning bieden bij het strategisch communiceren van het interne veranderingsproces, dat was de rol van Aventiq binnen het stadium waarin Vion Pork zich bevond. Hieruit volgde een concept voor een evenement als live communicatiemiddel. Extra uitdaging voor Aventiq: vanwege actuele bedrijfsontwikkelingen binnen Vion moest het gehele internationale event, van concept tot uitvoering, binnen twee weken staan. Daarmee kwam de complete organisatie van het event voor rekening van Aventiq. Met Vion werd snel geschakeld om zo binnen korte tijd toch een goed concept neer te zetten,  met een optimaal resultaat.

Locatie voor nieuwe start van de toekomst
Vion Food Group is een internationaal foodbedrijf. De geografische spreiding van het bedrijf bracht met zich mee dat over de landsgrenzen heen werd gedacht. Een internationaal goed bereikbare locatie was daarbij een ‘must’. Dit gecombineerd met de mogelijkheden waarover de locatie moest beschikken om het juiste effect te kunnen bereiken, maakte dat de weloverwogen keuze op de multifunctionele eventlocatie Castello in Düsseldorf is gevallen. Deze eventlocatie is uitermate geschikt om binnen de grote open ruimte, welke een ruimtelijke gevoel bij de gasten moest creëren, verschillende speciaal ingerichte ruimtes te bouwen. Een van die ruimtes was het theater, dat werd uitgerust met een groot panoramascherm. Dit bood een perfecte setting om een boodschap van gewicht over te dragen. Daarbij stonden ronde vormen centraal, om het gevoel van saamhorigheid en teamverband op een natuurlijke manier te benadrukken. Daarnaast was het interactieve middagprogramma zorgvuldig ingericht om samenwerking en vertrouwen direct vanaf dat moment te stimuleren en daarmee een goede ‘nieuwe start van de toekomst’ te maken.

Meetbaar
Bijzonder en waardevol tijdens dit evenement was dat het interactieve systeem AVINT het mogelijk maakte om de stemming onder de genodigden op verschillende momenten te meten, en door middel van een dashboard live op het scherm weer te geven. Op deze manier zag men de stemmingsontwikkeling en kon het resultaat ‘meetbaar’ gemaakt worden. Daarnaast was, in verband met het internationale karakter van het evenement, het evenement drietalig te volgen en werden misvattingen en het missen van interactie door taalbarrières voorkomen.

Foto: Ad Bogaard

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!