MomenTUm, ontwikkelt door Artishock voor TU/eMomenTUm, ontwikkelt door Artishock voor TU/e
Back Back Nieuws

Artishock Academy

08 mei 2019

‘Alle kennis, ervaring en passie in impactrijke events en live-communicatie die we in de afgelopen 25 omgevlogen jaren hebben opgedaan willen we delen met onze relaties vanuit onze kersverse Artishock Academy’, vertelt een enthousiaste directeur/eigenaar Mechtild Stultiens van Straaten.

'Op 16 mei wordt de eerste editie speciaal voor eventmanagers, directiesecretaressen, HR-medewerkers en iedereen die de taak heeft binnen een instantie om events te organiseren, gelanceerd. Tijdens dit verrassende dagprogramma brengen wij, samen met een gastspreker, hen enkele creatieve en slimme kneepjes van het vak bij en maken we hen wegwijs in deze boeiende wereld.’

Simpel is het moeilijkst

‘Een event of jubileum organiseren lijkt simpel en de slingers ophangen kan iedereen’, prikkelt Stultiens van Straaten. ‘Alle betrokkenen in een organisatie zitten boordevol ideeën over locaties of welke DJ de beats moet verzorgen. Het begint echter met het verhaal dat verteld moet gaan worden. Dit komt bovendrijven door het stellen van de juiste vragen. Wat zijn de kernwaarden van een bedrijf, hoe krijg je meer impact met het event en wat is de kapstok waaraan het geheel kan worden opgehangen? Door op tijd te beginnen met een opdracht en de juiste momenten met elkaar te bedenken en te organiseren maken we het proces eenvoudiger en creëert de opdrachtgever, bij medewerkers en relaties, meer betrokkenheid gedurende het gehele traject. Simpel is het moeilijkst maar door een goede samenwerking met het bedrijf boeken we de mooiste resultaten.’

Praktische training

‘Deelnemers mogen hun eigen specifieke casus inbrengen die we op deze dag gezamenlijk een betekenisvolle invulling zullen geven’, aldus Stultiens van Straaten. ‘Tenslotte begint alles met een goed verhaal en het creatieve concept vormt hierbij de basis. Een reeks bijzondere momenten vormen samen één verhaal dat niet alleen beleefd zal worden, maar ook zal beklijven. Daar doen wij het allemaal voor.’

‘Met 8 deelnemers van uiteenlopende bedrijven, zorginstellingen en onderwijsinstanties uit het hele land is deze eerste editie volgeboekt.’ Stultiens van Straaten licht toe dat er in deze praktische, hands-on training waarin we met elkaar aan de slag gaan, volgens de drie pijlers van Artishock zal worden gewerkt. ‘Als eerste gaan we ‘canvassen’ en een heldere strategie formuleren, vervolgens worden design en styling bepaald en in de derde fase geven we merkactivatie en productie vorm.’

‘Aan het einde van deze enerverende dag lopen de deelnemers naar buiten met een weldoordacht, kant & klaar basisconcept voor hun eerstvolgende event.’

Zwaargewicht trainers

De trainingsdag wordt inhoud gegeven door een team zwaargewicht, doorgewinterde eventpersonalities. Artishock’s creatief directeur Huibert Wilschut zal met zijn wonderlijke persoonlijkheid en scherpe geest de deelnemers op humoristische wijze serieus weten te raken. Maurice van Dinther is opgeleid tot toneelschrijver en theatermaker en zal zijn kracht als begenadigd storyteller delen terwijl Antwan Hoedemakers, art director en illustrator die permanent in beelden denkt, het plaatje bij het praatje moeiteloos combineert met een sterke conceptmatige en strategische insteek.

Gastspreker mr dr Ton Rombouts, senator in de Eerste Kamer en voormalig burgemeester van ’s-Hertogenbosch, houdt een boeiend verhaal over ‘Small Organizations With Big Dreams’ en benadrukt op een beeldende en onderhoudende manier de rol van events in dit kader.

Stultiens van Straaten weet zeker dat niemand zich een minuut zal vervelen.

Dienstverlening opschalen

‘We willen de interne uitdagingen waar onze opdrachtgevers tegenaan lopen bij het organiseren van een event destilleren en bedenken hoe we deze obstakels zouden kunnen ombuigen tot tools. Gedurende de trainingstrajecten hoop ik patronen te ontdekken’, aldus een nieuwsgierige Stultiens van Straaten. ‘De Artishock Academy zal ons allemaal wijzer maken en in staat stellen om beter in te kunnen spelen op klantwensen. Met deze hernieuwde inzichten kunnen we onze dienstverlening steeds verder opschalen.’

Door >  Nathalie Schalke

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!