Back Back Nieuws

Albron is creatief in de Olympische Club

08 augustus 2008

Een enthousiaste waterval van woorden komt me door de telefoonhoorn tegemoet, vlak voordat de opening van de Olympisch Spelen wereldwijd op televisie te bewonderen is. Tamara Chaloulakos, communicatiemanager van Albron, aan de andere kant van de lijn, vertelt over haar ervaringen in de Olympische Club, het restauarant van Holland Heineken House in Peking.

“We zijn gisteravond écht begonnen. Nadat Erica Terpstra de opening van het Holland Heineken House verrichte werd het al meteen lekker druk. Voor de crew is het natuurlijk ontzettend leuk om nu echt aan de slag te gaan; Lekker koken en mensen bedienen en serveren,” vertelt Tamara.

[afbeelding niet meer beschikbaar]

Oké, oké, iedereen weet inmiddels dat het enorm warm en klammig is, het Olympisch dorp een zogenaamd dak van smog heeft en de Chinezen geen woord Engels spreken. Voor de crew van Albron is er nog een lastig punt: “We weten nooit zeker of we onze bestellingen wel echt binnen krijgen. Aan de ene kant is dat vervelend, maar aan de andere kant maakt ons dat wel creatief en kunnen we onze fantasie gebruiken!”. Leverancier Metro heeft niet alle bestellingen op voorraad en levert nu al andere ingrediënten dan afgesproken.

“Voor de relaties van ‘Partners in Sport’ (zoals Randstad, Ernst & Young etc.- red), heeft Albron bijzondere maaltijden in gedachten. Het is wel een enorme logistiek om voor honderden mensen drie keer per dag een bijzonder gerecht voor te schotelen. In Nederland krijgen we alles voorgesneden en voorgewassen, maar hier doet onze crew alles zelf en ze vinden het nog leuk ook,” meent Tamara.

Gisteren zijn de eerste genodigden aangekomen in het Holland Heineken Huis. “Ik moet zeggen: nu is het wel echt begonnen, je merkt dat het drukker wordt en dat iedereen al in het ritme van 8 uur werken zit.”

Voor alle partijen: sporters, leveranciers, NOC*NSF, Partners in Sport, relaties, vrijwilligers e.a., is het nu een feit: de Olympiade 2008 is gestart!

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.359 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!