Back Back Nieuws

Startup Momice maakt in eerste jaar vliegende start in MICE-branche

17 oktober 2014
Momice is een online communicatieplatform dat voor een organisator eenvoudig te beheren is. De startup viert deze maand zijn eerste verjaardag. Meer dan vijfhonderdvijftig gebruikers hebben in het eerste jaar dat Momice bestaat bij elkaar 1.324 event sites gecreëerd via de communicatietool. Het bedrijf heeft vooraanstaande organisaties, waaronder ABN AMRO, Heineken, PUMA en Vodafone, als klant mogen verwelkomen en groeit hard. 

Met Momice maken organisaties eenvoudig zelf een event site aan. Alle communicatie rond een event verloopt via dit ene integrale communicatieplatform dat is gekoppeld aan een mail- en registratiemodule. Het bedrijf werkt met jaarabonnementen waarbij de klant oneindig veel events aan kan maken. Marketing, communicatie en event managers zijn met Momice geholpen bij het eenvoudig en efficiënt online organiseren en stroomlijnen van events en ook meetings. Ze hebben features als het realtime beheren van gastenlijsten, locaties en het eenvoudig updaten van alle denkbare informatie rond een event tot hun beschikking. Hierdoor is het organiseren van een event snel, flexibel, overzichtelijk en altijd up-to-date.

Waarde event vaststellen
Rutger Bremer, managing director en medeoprichter van Momice over de groei van zijn bedrijf en de Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions (MICE)-branche: ‘We zijn in ons eerste jaar hard gegroeid en willen deze stijgende lijn het komende jaar voortzetten door meer klinkende namen aan ons klantenbestand toe te voegen. In iedere branche organiseren bedrijven evenementen dus onze groeimarkt is groot.’ Bremer vervolgt: ’Bedrijven willen tegenwoordig de waarde van een event vaststellen. Voor de sales- en marketing afdeling moet een event data opleveren waarmee ze aan de slag kunnen. Bezoekers van events wordt daardoor steeds vaker om feedback gevraagd, terwijl netwerk- en relatie events steeds inhoudelijker worden, met goede sprekers en relevante sessies. Momice is daarvoor het goede instrument, wat een mooie potentie biedt voor de toekomst.’

Over Momice
Momice is een Amsterdamse startup die tegemoet komt aan de behoefte van organisaties aan één integraal communicatie platform bij het organiseren van meetings en events. In de event organisatie branche staat MICE voor: Meetings, Incentives, Conferences and Exhibitions. Momice helpt de marketing, communicatie en event manager bij het eenvoudig en efficiënt online organiseren en stroomlijnen van alle denkbare meetings en events. Daarnaast is het bedrijf voor zijn klanten een strategische partner, omdat het ook aan marketing automation doet en een big data enricher is. Klanten van Momice krijgen inzicht in de data die ze generen uit de online tool voor verschillende events. Hierdoor hebben ze meer grip. Gegevens van de klant zijn bij Momice veilig: het bedrijf voldoet aan de bankennorm. Momice heeft sinds zijn oprichting in 2013 meer dan vijfhonderdvijftig gebruikers. Het bedrijf werkt voor grote corporates als ABN AMRO, Vodafone, Heineken, ServiceNow, PUMA, maar ook voor mkb-organisaties als TIO Hogeschool en Oranje Nassau Energie. Het bedrijf is gevestigd in Amsterdam en heeft ook een kantoor in Zuid-Afrika. Voor meer informatie zie momice.com.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!