Back Back Nieuws

Nog veel te winnen op gebied van Strategisch Meeting Management

06 september 2012
Nederlandse bedrijven die regelmatig meetings en events organiseren, kunnen nog veel verbeteren met betrekking tot hun MICE (Meetings, Incentives, Conferenties/congressen en Exhibitions/events) beleid. Meer dan de helft heeft geen specifieke richtlijnen opgesteld voor het organiseren en betalen van meetings en events. Dit blijkt uit onderzoek dat gedaan is in opdracht van AirPlus International, een mondiale aanbieder van oplossingen voor de betaling en evaluatie van zakenreizen en van meetings en events, om een beter inzicht te krijgen in het MICE beleid van Nederlandse bedrijven.

 

Tendens: inkoopafdeling krijgt een grotere rol in meetings en events
Binnen veel bedrijven liggen rollen en verantwoordelijkheden m.b.t. MICE behoorlijk versnipperd in de organisatie, waardoor een onoverzichtelijke situatie ontstaat. Wel is er een groeiende tendens zichtbaar dat de inkoopafdeling een grotere rol gaat spelen in meetings en events. Een centraal (boekings)beleid binnen de organisatie kan uitkomst bieden, want het levert volgens de respondenten vele voordelen op. Denk daarbij aan tijdbesparing, vereenvoudiging van het administratieve proces, inzicht in de totale uitgaven, effectievere onderhandelingspositie met leveranciers door gedetailleerd inzicht in de kosten, betere managementinformatie en professionalisering door samenwerking met gespecialiseerde en ervaren travel en meeting consultants.

 

Geen analyses van de uitgaven...
Ook komt naar voren dat bijna de helft van de organisaties uitgaven niet analyseert of slechts onderdelen uit het proces, wat ook ruimte voor ontwikkeling biedt.

 

 

Het volledige white paper is te downloaden via: http://www.airplus.com 

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!