Back Back Nieuws

Martijn Arets beste ondernemer van 2011

04 januari 2012
Lezers van Events en de EventFlash kennen hem vast nog wel: de olijke student Martijn Arets die een jaar of vijf geleden in een oldtimer ambulance Europa doorkruiste en grote bedrijven bezocht om hen te interviewen over de ziel van het merk. Inmiddels is Martijn Arets door bezoekers van Sprout tot 'Beste ondernemer van 2011' uitgeroepen. Hij liet daarmee gevestigde namen als John de Mol en Frits van Eerd achter zich.

Massa stemmers
Martijn Arets mobiliseerde een massa stemmers via social media-platformen als Twitter. Arets is een echte avonturier. In 2010 zegde hij zijn baan op en heeft hij wekenlang in een oud Volkswagenbusje Europa doorkruist. Voor High Profile deed hij dat al eens eerder in een oldtimer ambulance. Hij ging in gesprek met de ondernemers en leiders achter merken als Adidas, LEGO, Koenigsegg, Skype en Manchester United. Zijn avonturen en ervaringen waren tijdens de reis te volgen via zijn eigen site en zijn wekelijkse artikelen in onder andere dagblad De Pers.

De eerste crowdfunder ter wereld
Arets wist via crowdfundingsite Symbid 171 investeerders uit binnen- en buitenland te overtuigen. In slechts twee maanden tijd kreeg hij het bedrag van 20.000 euro bij elkaar. Hij was met deze manier van crowdfunden de eerste ter wereld. Zijn boek moest vertaald worden in het Engels.

Meer dan alleen een boek
De investeerders zijn ook echt aandeelhouder en delen mee in de opbrengsten van het boek. Brand Expedition is nu meer dan alleen een boek. Sinds januari 2011 gebruikt Arets onder dit label zijn ervaring om organisaties te adviseren op het gebied van merk en strategie. Hij activeert en betrekt grote groepen mensen via onder meer de social media.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!