Back Back Nieuws

Innovatieve samenwerking Kontakt der Kontinenten, MeetingReview en Olery

06 maart 2015
Gasten die via één van de in huis geplaatste iPads, de KdK App of een aftersalesenquête bij Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten een beoordeling schrijven over hun meetingervaring, zijn nu ook zichtbaar op MeetingReview, het onafhankelijke platform voor locaties. Het conferentiehotel is hiermee de eerste locatie die zakelijke reviews niet alleen intern gebruikt maar ook extern publiceert.

Reviews: ze zijn al gemeengoed voor hotels en restaurants, maar voor vergaderlocaties, conferentieruimtes en eventcentra staat dit fenomeen nog in de kinderschoenen. Commercieel manager Lars Beckers van Kontakt der Kontinenten weet hoe belangrijk reviews zijn en heeft het initiatief van MeetinReview.com direct omarmd. Er was echter wel een belangrijke wens. Het is niet wenselijk om een gast te vragen twee keer een beoordeling te schrijven over dezelfde bijeenkomst.

Olery Feedback
De integratie met Olery Feedback bracht de oplossing. Olery is het bedrijf dat voor hotels beoordelingen verzamelt en analyseert van bijvoorbeeld TripAdvisor.com, HolidayCheck en Zoover en vele anderen. Gasten die bij Kontakt der Kontinenten een survey starten over hun meeting krijgen nu de vraag of de beoordeling ook op MeetingReview gepubliceerd mag worden. Als er geen toestemming wordt gegeven blijven de antwoorden alleen intern beschikbaar. Als er wel toestemming wordt gegeven worden de antwoorden op de vragen ook doorgegeven aan MeetingReview. Na ontvangst wordt door MeetingReview de beoordeling gescreend. Indien deze overeenstemt met de gebruiksvoorwaarden dan wordt deze gepubliceerd bij Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten.

Transparantie
De samenwerking tussen Olery en Kontakt der Kontinenten komt voort uit de behoefte om gastervaringen, geplaatst op diverse websites, transparant te kunnen publiceren op de eigen website. De bezoeker van de website van Kontakt der Kontinenten kan door de Olery-integratie precies zien wat de score is van de online beoordelingen en wat daarvan het gemiddelde is. Ook de medewerkers weten direct wat de waardering is voor de geleverde dienstverlening. Het is anno 2015 belangrijk om je online reputatie zo transparant mogelijk te delen. Het getuigt echter van durf om dat ook te doen! Als een gast namelijk niet tevreden is zie je dat ook terug. Door het samenvoegen van diverse bronnen neemt de betrouwbaarheid toe.

Een mooie samenwerking tussen Conferentiehotel Kontakt der Kontinenten, MeetingReview en Olery die duidelijkheid verschaft aan de gast.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!