Back Back Nieuws

Gouden Giraffe maakt krachtige doorstart

02 september 2014
De Gouden Giraffe is terug van weggeweest. De award voor de beste live communicatie en eventmarketing van Nederland moest dit jaar noodgedwongen stap op de plaats maken, maar keert nu terug als de award voor effectieve en impactvolle live communicatie en eventmarketing.
 
Nieuwe partij
CLC-VECTA en High Profile Events hebben, als eigenaren van de stichting waar de Gouden Giraffe onderdeel van is, in EventBranche.nl dé partij gevonden die de prachtige award weer nieuw leven in wíl en kán blazen. 'Als branchevereniging vinden wij het essentieel dat de live communicatie branche een eigen award heeft die recht doet aan de krachtige en effectieve impact van live marketing en live communicatie. De stichting Gouden Giraffe, waar ook High Profile Events als eigenaar inzit, heeft dan ook maar één doel: de Gouden Giraffe award moet het podium zijn waarop duidelijk wordt hoe groot de meerwaarde van live is binnen de marketing- en communicatiemix van bedrijven en andere organisaties. 'Wij geven de Gouden Giraffe met een gerust gevoel in handen van een partij die steeds nadrukkelijker onze branche naar een hoger platform probeert te brengen. Er is met verschillende partijen uit de branche gesproken, Eventbranche.nl was daarbij de partij die de verantwoordelijkheid op zich wilde nemen en die blaakt van ambitie', aldus Riemer Rijpkema van branchevereniging CLC-VECTA. 'Bij de overdracht van een dergelijke award is het essentieel om een partij te vinden die een neutraal podium creëert, daarbij is het ook niet aan de vereniging om hierin een financieel risico te dragen.' 

Ook René Kuchler van High Profile Events is tevreden met de wedergeboorte van de Giraffe: 'Wij hebben altijd goede contacten onderhouden met EventBranche.nl en kunnen ons helemaal vinden in een frisse wind. Wij zullen de Gouden Giraffe altijd blijven steunen en er aandacht aan blijven besteden in onze media.'

De kracht van live
Met EventBranche.nl vond de stichting dus het platform waar de Gouden Giraffe haar nek weer kan rechten. 'De gesprekken hebben wel enkele maanden in beslag genomen, maar daarbij is er nooit ruimte gekomen tussen de gedeelde visie: deze branche verdient een Gouden Giraffe award die recht doet aan de ontwikkeling en prominentere rol van live communicatie en eventmarketing binnen bedrijven en organisaties. Als in 2015 de Gouden Giraffe nieuwe stijl wordt uitgereikt zal het dan ook niet gaan om het beste evenement of beste concept, maar veel meer om de vraag 'wat was de meest effectieve live oplossing in welke vorm dan ook', aldus Sjoerd Weikamp en Mark Wichmann van EventBranche.nl. 'Met liefde voor het vak gaan wij de kar trekken, maar daarbij willen wij de prijs niet claimen, deze prijs moet van iedereen zijn die gelooft in de kracht van live. Wij zijn enorm verheugd dat diverse brancheorganisaties die eveneens ons eigen platform ondersteunen ook nu enthousiast zijn om gezamenlijk tot een award te komen die onze 'branche' eer aandoet.'

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!