Eventbureau.nl organiseert game-changing metaverse spektakelEventbureau.nl organiseert game-changing metaverse spektakel
Back Back Eventcase

Eventbureau.nl organiseert game-changing metaverse spektakel

20 februari 2024

Een futuristische wereld schetsen op een luxe, elegant schip, met als doel bezoekers van Gamescom in Keulen op een overweldigende en verbluffende manier kennis te laten maken met SAGA. Eventbureau.nl werd gevraagd een driedaags spektakelevent te organiseren voor het Californische bedrijf SAGA, pionier in de gamesindustrie, tijdens de grootste gamingbeurs van Europa. Het resultaat: Eventbureau.nl transformeerde, in samenwerking met Live Legends, de Blue Rhapsody tot één grote, high-tech oase. Zowel op het gebied van creatie als effectiviteit, is dit event met recht een succescase te noemen. We spraken met Robert de Vries, Eventbureau.nl en opdrachtgever Rebecca Liao, SAGA over dit event en de naadloze samenwerking.

Volledige transformatie Blue Rhapsody

‘Ons werd gevraagd een concept te bedenken om écht op te vallen’, aldus Robert. ‘Dat was nogal een uitdagende opdracht, aangezien iedere standhouder op deze beurs -met een oppervlakte van 10 keer de RAI – gigantisch groot uitpakt. We besloten de zichtbaarheid van SAGA van de beurs af te halen en ze een eigen plek te geven. Dit resulteerde in een samenwerking met het eventschip Blue Rhapsody op een aanlegplek recht tegen over de beurs. We hebben het interieur van het schip volledig getransformeerd, alles opnieuw bestickerd en beplakt en een bizarre, futuristische metaversewereld ontwikkeld met geavanceerde LED-verlichting en interactieve displays. De grote, plenaire zaal hebben we volledig leeg gehaald en omgekeerd en een kolossaal scherm van 18 meter breed geplaats. Hier werden de gasten volledig visueel meegenomen in de nieuwe werelden van SAGA. De bezoekers van Gamecom konden zich aanmelden voor deze experience, waarna ze met -gebrande- fietstaxi’s vervoerd werden naar het schip. Na afloop organiseerden we een afterparty op het deck, compleet met indrukwekkende vuurwerkshow vanaf de kade.’

Fantastische merkbeleving

 ‘Eén van de belangrijkste kernwaarden van Eventbureau.nl is surprise’, vervolgt Robert. ‘Dat kwam in dit event bijzonder goed naar voren. We streven altijd naar verrassende effecten toe te voegen en een fantastische merkbeleving te creëren. We durven ons dan ook ‘meester in creativiteit’ te noemen. Bij dit evenement namen we de bezoekers mee in een droom, een illusie. Door de hele boot om te toveren tot een digitale, metaverse omgeving, kwamen de bezoekers echt in een andere wereld terecht.’ Ook de opdrachtgever stond versteld van de creativiteit van het eigentijdse evenementenbureau. Rebecca: ‘Al vanaf de eerste ontmoeting met Eventbureau.nl wisten we dat ze onze merkidentiteit en het verhaal dat we wilden vertellen begrepen. De concepten die ik zelf ter tafel bracht, hebben ze naar een hoger niveau weten te brengen, waardoor al snel duidelijk werd dat ze de perfecte partner voor dit event waren.’

Intensieve samenwerking

Naast overweldigende, creatieve concepten, kun je bij Eventbureau.nl ook veel souplesse verwachten. Robert: ‘Als superspecialist zorgen we ervoor dat alles tot in de puntjes verzorgd is, zodat de opdrachtgever ons 100% kan vertrouwen. Bij dit specifieke event was er een heel intensieve samenwerking, met Live Legends, Constant in Beweging maar ook met de kapitein en de rest van de crew.’ Rebecca beaamt dit. ‘Eventbureau stond te allen tijde paraat om het event tot een succes te brengen. Alle details waren tot in de puntjes verzorgd en het team hield ons continu op de hoogte van de ontwikkelingen. Hun creativiteit en de manier waarop ze -bliksemsnel- problemen wisten op te lossen, was ongelofelijk. Het team heeft extreem hard en professioneel gewerkt, meer dan we eerlijk gezegd niet van een partner kunnen wensen.’ Het doel: de branche kennis laten maken met SAGA heeft zijn doel dan ook bereikt en zelfs ver voorbij gestreefd. Rebecca: ‘Het evenement was een enorm succes en heeft ons écht op de kaart gezet in de branche. Veel bezoekers, die al jaren Gamescom bezochten, gaven aan nooit eerder een evenement als dit gezien te hebben, zowel qua ambitie als verbeelding. Nagenoeg alle potentiële klanten die we op Multiverse Summit hebben ontmoet, zijn intussen omgezet naar gebruikers van SAGA.’

Tekst: Angelique Aalders

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!