Back Back Nieuws

Eerste kaarten Collaborative Economy congres exclusief te koop via Crowdfunding

12 maart 2014

Crowd Expedition is gestart met
crowdfunding via OnePlanetCrowd, een crowdfundingplatform voor duurzame
projecten. Wie investeert in het project gaat mee op expeditie naar de
werkelijke toegevoegde waarde en potentieel van de deeleconomie, crowdfunding
en co-creatie. Alle insights van de expeditie komen bij elkaar bij een uniek
congres welke begin 2016 zal plaatsvinden. De eerste vijftig kaarten worden
exclusief aangeboden via crowdfunding.

Toevoegde waarde Collaborative Economy
Het team van
Crowd Expedition gaat in twee jaar tijd op zoek naar de werkelijke toegevoegde
waarde en het potentieel van de Collaborative Economy: een parapluterm voor
begrippen als crowdfunding, crowdsourcing, de deeleconomie, co-creatie. Wat is
nu écht nieuw, wat moet er gebeuren om deze ontwikkelingen uit de hype te
halen, hoe gaan we de drempel voor toetreding verlagen en hoe gaan we deze
nieuwe economie de huidige ‘oude’ economie laten versterken?

Kansen en bedreigingen
Techniek
maakt nieuwe manieren van samenwerking mogelijk: co-creatie, crowdfunding,
online delen. In deze Collaborative Economy ontstaan innovatieve, succesvolle
projecten, denk aan berichtendienst Whatsapp, huizenruil via AirBnb of muziek
delen via iTunes. Deze nieuwe verdienmodellen kunnen bestaande bedrijven zien
als bedreiging, maar ook aangrijpen als kans. “Juist de combinatie van oud en
nieuw, net als bij generaties, is belangrijk om tot een duurzaam resultaat te
komen”, vertelt expeditieleider Martijn Arets. Arets merkt dat onderwerpen als
crowdfunding en de deeleconomie in de hype verdwijnen. Volgens hem valt er veel
meer uit te halen, maar dat vergt een kritische blik.

Expeditie
Het kernteam
van Crowd Expedition zoekt samen met 25 partners en 80 internationale experts
uit hoe de Collaborative Economy lange termijn een duurzaam model kan worden.
Mede door in gesprek te gaan met ruim honderd internationale initiatieven en
thought leaders. Crowd Expedition is een ‘practise what you preach’ project:
het team gaat zelf crowdfunden via OnePlanetCrowd, gebruikt collaborative
initiatieven en brengt de nieuwe manier van organiseren in de praktijk.
Ervaringen worden tijdens de expeditie gedeeld via alle denkbare social media
kanalen en via onze mediapartners MKB Servicedesk en De Zaak, welke al bij de
start van de expeditie ene bereik van 350.000 ondernemers per maand garandeert.

Congres
Alle lessen
van de expeditie komen bijeen in een uniek congres, welke begin 2016 zal worden
georganiseerd. De eerste vijftig kaarten worden exclusief via deze crowdfunding
campagne
verkocht. Martijn: “Door nu al kaarten te verkopen nemen we de
eerste gasten mee op een customer journey van bijna twee jaar, waarin zij twee
jaar lang worden meegenomen in alle ontwikkelingen in de Collaborative Economy.
Eigenlijk kopen zij geen kaartje voor een congres, maar een kaartje voor de
hele expeditie. Het congres is de kerst op de taart”.

Crowd
Expedition staat onder leiding van Martijn Arets. Hij deed
ervaring op met zijn Brand Expedition,
versloeg John de Mol in de strijd voor de titel beste ondernemer van 2011 en neemt
als een van de 40 Young Potential European Leaders under 40 deel in een
Europese thinktank.

Foto: Ramon van Jaarsveld

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!