De Bonte Wever stelt nieuwe General Manager aanDe Bonte Wever stelt nieuwe General Manager aan
Back Back Nieuws

De Bonte Wever stelt nieuwe General Manager aan

11 april 2024

In 2019 rondde De Bonte Wever de meest recente nieuwbouw en uitbreiding af. Het al aanwezige viersterrenhotel en ruime recreatieve aanbod werd uitgebreid met 82 kamers tot een totaal van 262 kamers. Uitgebreide congres- en evenementfaciliteiten werden toegevoegd, evenals onder andere vergaderzalen en restaurants. In 2020 kreeg het bedrijf, net als nagenoeg iedereen in de branche te maken met corona, waardoor 2023 het eerste jaar was waarop het voor eerst volledig kon draaien met alle nieuwe faciliteiten. De Bonte Wever groeide fors door en mag zich inmiddels tot één van de grootste horecalocaties van het land rekenen en won onlangs zilveren awards voor de beste congres (2022) - en evenementenlocatie (2023).

Versteviging managementteam  

Vandaag de dag biedt De Bonte Wever werk aan 380 enthousiaste personeelsleden en ontvangt zij bijna een miljoen bezoekers op jaarbasis. Vorig jaar ging de boeken in als het drukste jaar ooit. De recente groei en het willen blijven ontwikkelen maakt het verstevigen van het huidige managementteam een volgende stap richting toekomst. Algemeen directeur van De Bonte Wever, Christa de Ruiter is dan ook verheugd om de aanstelling van een nieuwe General Manager aan te kondigen. Vanaf 1 april jongstleden bekleedt Martin Luik deze functie binnen het bedrijf in Assen.

Christa: ‘Martin Luik, 42 jaar jong, is zeker geen onbekende binnen De Bonte Wever. Vanaf het allereerste moment dat het hotel in 2010 zijn deuren opende is hij betrokken geweest bij alle ontwikkelingen. In de beginperiode als manager van het receptieteam en later als leidinggevende van de diverse horeca-afdelingen. Iets meer dan 2 jaar geleden zette Martin de eerste stappen richting de bedrijfsleiding van De Bonte Wever om vanaf nu als General Manager de algehele leiding op zich te nemen. Martin kent De Bonte Wever inmiddels door en door en is een graag gezien gezicht bij onze gasten, relaties en collega’s. Zijn uitgebreide kennis, werkervaring, maar ook zijn opleiding (Hogere Hotelschool) geven hem de juiste bagage om deze uitdagende, maar bovenal schitterende, functie tot goede uitvoer te brengen.’

Verdere uitbreiding

‘Met deze versteviging van het managementteam maken wij ons verder klaar voor de toekomst. Naast General Manager Martin Luik, is Thea Westdijk werkzaam als Bedrijfsleider Hotel en is er ruimte voor een nieuwe collega. De komende tijd gaat De Bonte Wever op zoek naar een nieuwe bedrijfsleider die het huidige directie- en managementteam verder kan ondersteunen’, aldus Christa de Ruiter.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!