Back Back Nieuws

CoatCheck OneFive: Slimme nieuwe ticket oplossing voor locaties

30 januari 2015
CoatCheck OneFive is een slim nieuw apparaatje waarmee garderobetickets, bagagelabels en entreekaartjes zelf geprint kunnen worden. Bij de ontwikkeling is goed gekeken naar de mogelijkheden van concurrerende, veel duurdere systemen. Door technische innovatie kan deze ticketprinter meer dan haar concurrenten, tegen een lage prijs.

Mogelijkheden
Er zijn verschillende soorten kaartjes beschikbaar. De bekende garderobetickets die uit twee delen bestaan, de rechterhelft voor de gast en de linkerhelft aan de hanger. Zelfklevende bagagelabels worden gebruikt voor tassen en koffers. En entreekaartjes voor evenementen of als consumptiebon. Met het nieuwe toetsenbord kunnen vijf verschillende kaartjes uit één printer worden gehaald of grotere aantallen tickets worden voor geprint. Een extra mogelijkheid is de nieuwe Voucher optie, een idee uit Amerika. Na ieder kaartje kan een extra ticket worden geprint met een aanbieding voor de gast. Dat kan een bon zijn voor korting in de cadeauwinkel van een museum of misschien een glas champagne aan de bar.

Omzet
De ticketprinter is ook een kassa: aan het eind van iedere dag geeft een totaalstrook een keurige omzetcontrole. ‘Voor de controle van garderobe omzet is vaak weinig aandacht’, zegt Elwin Giel van garderobe.nl. ‘Toch zien wij dat het geen uitzondering is dat het plaatsen van een ticketsysteem wel tot 30% meer omzet oplevert. Daarnaast gaan medewerkers zorgvuldiger om met de spullen van gasten.’

Klein en handzaam
Belangrijk voordeel is dat de ticketprinter klein en handzaam is en overal kan worden aangesloten: er is geen verbinding met een computer nodig. Alleen het wijzigen van logo of teksten op de kaartjes gaat via een bijgeleverd gratis Windows pakket. Alles kan zelf aangepast worden. Omdat er thermisch papier gebruikt wordt, zijn er geen inktpatronen nodig.

De ticketprinter is ontwikkeld door het Nederlandse bedrijf garderobe.nl en wordt geproduceerd in Italië. Het apparaat wordt inmiddels in 15 landen verkocht. Een detail is het design, waarbij de kleur van het apparaat zelfs kan worden aangepast naar persoonlijke voorkeur. In Nederland worden deze ticketsystemen gebruikt door meer dan 1.000 horecabedrijven, maar ook door bijvoorbeeld de Amsterdam RAI, TivoliVredenburg en het Wereldmuseum.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!