Back Back Nieuws

Analyse: 84% meer bereik voor Citymarketing Amersfoort

26 juli 2016
In het tweede kwartaal van 2016 is het bereik van de campagnes van
Citymarketing Amersfoort met 84% gegroeid t.o.v. een jaar eerder. In
totaal werden bijna 5 miljoen online contactmomenten gecreëerd. Vorig
jaar was dat nog 2,7 miljoen. De pagina van Tijd voor Amersfoort op www.facebook.com/amersfoort
zorgt voor het grootste aandeel in bereik, maar liefst 3,6
miljoen contactmomenten in drie maanden tijd. Het aantal
hotelovernachtingen in onze regio naam ook toe, alsmede het aantal
(internationale) bezoekers aan VVV Amersfoort.
 
Meer tijd voor Instagram
Instagram
maakt niet alleen internationaal een groeispurt mee, ook voor Tijd voor
Amersfoort hebben de berichten op dit populaire medium de laatste
maanden voor veel contactmomenten gezorgd. In het tweede kwartaal gaven
12.500 mensen aan een foto of video leuk te vinden. Volgens
citymarketeer Dennis Sille gaat dat de komende tijd alleen maar
toenemen: 'We zien het bereik op Instagram iedere maand met grote
sprongen vooruit gaat. Ik voorspel nu dat onze pagina in het komende kwartaal 30.000 tot 40.000 likes oplevert.'
Citymarketing Amersfoort experimenteert momenteel met een Instagram
take-over door Naline Roodbeen van de populaire blog ‘Stop and Stare’.
Zij laat als blogger én als inwoner van Amersfoort zien wat haar mooie
plekjes zijn.
 
1 miljoen kijkers via Youtube en afbouw voor Twitter
Sille
laat weten dat ook Youtube een belangrijk medium is voor de campagnes
van Citymarketing: 'In het eerste halfjaar hebben we bijna een kwart
miljoen weergaven gegenereerd door middel van professionele
videocontent, ondersteund door advertenties. In het najaar gaan we zeker
een record neerzetten, 1 miljoen weergaven sinds de oprichting van ons
kanaal op Youtube. Twitter krijgt dit najaar een minder prominente plek
in onze online strategie. We zien het bereik op Twitter stabiliseren en
het aantal mensen dat doorklikt neemt af. Dat is een trend die al
langere tijd zichtbaar is. Wij kiezen er dus voor om onze aandacht te
focussen op Facebook, Youtube en Instagram en minder tijd te steken in
berichtgeving via Twitter.'
 
Verschillende campagnes
Citymarketing
voert campagne onder verschillende noemers. Zo is Tijd voor Amersfoort
gericht op het bevorderen van toerisme en richt Locatie Amersfoort zich
op organisatoren van vergaderingen, events en congressen voor de
zakelijk toeristische markt. De campagne Wonen in regio Amersfoort
focust op het aantrekken van nieuwe inwoners en is Amersfoort Business
ervoor bedoeld om huidige bedrijven te behouden en nieuwe bedrijven aan
te trekken om te vestigen.

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!

Meer lezen in deze rubriek

Events nieuwsbrief

Goed artikel?

Schrijf je in net als 37.058 andere professionals en ontvang wekelijks de beste artikelen!